Ropná krize ? Jak reagovat na zdražení benzínu a nafty ? III. - dotazy

Ropná krize ? Jak reagovat na zdražení benzínu a nafty ? III. - dotazy

Kategorie: ENERGETICKÝ AUDITOR RADÍ

Těžba ropy je nižší než poptávka. To je ideální stav pro zdražování. Psychologická hranice 30 Kč je překonána kvůli událostem v Mexickém zálivu. Další psychologická hranice je 35 Kč. I tuto je možné překonat oblíbeným podzimním argumentem, ropných kartelů – zásoby topných olejů v USA před nastávající zimou nejsou dostatečné. Je zelená nafta řešenním? Na článek přišlo nekolik dotazů tady jsou další odpovědi.

 

Po článku  "Jak reagovat na zdražení benzínu a nafty ?" se nám sešlo mnoho dotazů. Na některé jsme odpověděli již minule. Nyní  pokračujeme v další serii odpovědí.

 

 

Dotaz:

 

Co říkáte na zelenou naftu?

 

Odpověď:

 

Zelená nafta  

     Již minimálně 10 let se diskutuje o pomoci zemědělcům. Zvýhodněnou cenou nafty pro zemědělské stroje. Na Slovensku lze vidět benzínky z naftou kolem 20 Sk/l pro zemědělce. Dle pana Bači z Palkovic, zemědělského odborníka, v Rakousku „polovina“ zemědělců jezdí na rostlinný olej.

     Známý pana Bači u Znojma má lis na řepku. Stojí cca 50 000,- Kč. Když lisuje řepku, vejde se v pohodě do ceny 15,-Kč/l. Navíc odpad z řepky (vylisovaná semena) jsou hodnotné krmivo, které prodá v ceně 4 – 5 Kč/kg.

    Rakušané jsou na tom ještě lépe. Jsou jižněji, pěstují slunečnice a lisují slunečnicový olej.To je ještě výhodnější.

    Zde je cesta, jak si zemědělci mohou pomoci sami. Dle amerického hesla „ruka, která ti pomůže, končí na tvém  rameni“.       

 

Ing. Sýkora

 

 

 

Dotaz :

 

Je možné  snížit emise u starého Dieselu pro STK použitím oleje místo nafty ?

J.Š. Brno

 

Odpověď:

 

Ano, je – li Váš starý diesel na pokraji technického života, a nesplňuje – li emise, vyměňte naftu za rostlinný olej. Emise klesnou dle měření redaktorů Světa motorů několikanásobně.

Ing. Sýkora

 

 

Dotaz :

 

Kde mohu tankovat rostlinný olej ?

Ž. R.  Kouřim

 

 

Odpověď:Obrázek Nafta 2

 

 

V každé samoobsluze, ale může Vám být dodáno  i  v balení 200 l nebo 1000 l. Pokud by jste se rozhodla prodávat jej dále, lze získat zajímavý velkoobchodní rabat.  Velkoobchodní síť se teprve buduje, máte možnost se včas zapojit. Hlavní výhodou je, že neztrácíte možnost provozu na naftu. Ta zůstává. Neztrácíte ani kufr. Nebude v něm žádná tlaková nádrž na plyn.

 

 

Dotaz :

 

Jak je to se spotřebou ? O kolik se zvyšuje při provozu na olej ?

Vaňková M. Ústí n. Labem

 

Odpověď:

 

Pokud si namontujete certifikovanou sadu na olej, klesá vám i spotřeba nafty ! 

Spotřeba oleje klesá u nákladních aut cca o 2 l.

 

Dotaz :

 

Jak je to se zárukami ? Petr. V  Val. Klobouky

 

Odpověď:

 

Obrázek Nafta 3

 

 

 

Na obrázku můžete vidět nový MANN. Není to auto za milion, nebo dva. Je mnohem dražší. Po přestavbě na olej záruky zůstaly, spotřeba klesla z původních 38 l nafty na 100 km ne 36 l oleje.

 

 

 

 

 

 

Dotaz :

 

Dobrý den, vláda ČR zvažuje přimíchávání lihu do benzínu. O co se jedná ?

F.T., Brno

 

Odpověď:

 

Již za první republiky se přimíchával líh do benzínu. Vláda chce podpořit zemědělce. Vystavět velké lihovary,  zpracovat obilí na líh, a tento zákonně přimíchávat do benzínu.  Od roku 2007 přijedete na benzínku, natankujete do nádrží „benzin“, zaplatíte benzin, a ona to ve skutečnosti bude směs benzínu a malé množství lihu. Cca do 15 %. Pro stát je výhodné, že spotřební daň z uhlovodíkových paliv zatíží i líh v benzínu přimíchaný. I za líh zaplatíte cenu jako  za benzín. Do nafty se zase bude přimíchávat extrakt z řepkového oleje. „ Všichni tak budeme jezdit na bionaftu, aniž o tom budeme vědět“.

 

 

Na dotazy odpovídal ing. Sýkora, energetický auditor

 

 

Související články:

 

Jak reagovat na zdražení benzínu a nafty

 

 

Jak raagovat na zdražení benzínu a nafty II

 

 

Související odkazy:

 

www.kodek.cz


Štítky



facebook  Doporuč přátelům



bydleti.cz


Životní styl